Az egyes márkákat fő értékeik, vizuális és verbális tulajdonságaik alapján archetípusokba sorolhatjuk.
Egy márka születésénél (vagy újjászületésénél) egy jól megválasztott és alkalmazott archetípus támpontot ad az egységes márkakép kialakításához és annak fenntartásához. Támogatja a márka pozicionálását, a vizuális és verbális stílus kialakítását, valamint az egységes kommunikációt. Segít megkülönböztetni a márkát a versenytársaktól, hosszú távon erősíti a márkaidentitást.
A BrandBar saját archetípus rendszere a fő márkaértékek alapján nyolc archetípust különböztet meg:
szabadság, felfedezés, újítás
Független, gyakran feszegeti a határokat. Eredendő igénye van a változásra. Kötöttségektől mentes, a saját útját járja, még akkor is, ha mások azt ellenzik. Kíváncsi, kísérletező, merész. Kedveli a kihívásokat.
ambíció, iránymutatás, trendformálás
Lendületes, ambiciózus, megnyerő. Jó érzékkel látja meg a lehetőségeket, amiket előnyére is tud fordítani. Sok követője akad. Élvezi, hogy a külvilág számára ő az iránymutató.
státusz, kiválóság, hatalom
Célorientált, eredményfókuszú, megkérdőjelezhetetlen. A presztízs, hatalom és a dominancia motiválja. Nagyra tartja a kiválóságot, a tekintélyt és szívesen vállal vezető szerepet.
kontroll, stabilitás, rendszer
Fegyelmezett és rendszerezett személyiség. Kiszámíthatóságra és világos keretekre törekszik. Fontos számára a logika, a rend és a dolgok átlátható működése. Racionális gyakorlatiasság és minimalista precizitás jellemzi.
folytonosság, kiegyensúlyozottság, béke
Bölcs, nyugodt és kiegyensúlyozott személyiség. Fontos számára a belső harmónia, a biztonság, a megszokott rutin és az ismerős környezet. Követi a hagyományokat, erőt merít a természetből.
gondoskodás, támogatás, szolgálat
Befogadó és közösségközpontú. Az élteti, ha segíthet, ha másokról gondoskodhat. A felelősségvállalás az egyik legfontosabb érték számára. Elkötelezett a hosszabb távú, magasztos célok iránt.
szeretet, kötődés, osztozás
Empatikus, megközelíthető, az emberi kapcsolatokból merít erőt. Fontos számára az őszinteség, a nyitottság és a bizalmon alapuló mély kötődések. Összetartó erejével hidat képez az eltérő álláspontok között.
öröm, játék, izgalom
Spontán, játékos, az önfeledt élvezetek és a pillanat varázsa hajtja. Imádja a változatosságot és a könnyed, laza társas interakciókat. Bájos és vidám. Világát az érzékiség, az öröm, és a személyes szabadság vezérli.
Designed and developed by BrandBar l Illustrated by Bodó Gábor