Öt év után megújult a Café Csoport arculata, a színes csíkos logót dinamikus dizájn váltotta fel. Az arculatváltáshoz egy Facebook alkalmazás is készült, amellyel bárki megtervezhette saját, egyedi cafés logóját.
2014 májusában váltott arculatot a Café Csoport. Az új dizájn házon belül készült: a Café Design a legújabb trendeket követve dinamikus arculatot tervezett a cégcsoportnak. Simon Attila, a Café Design ügyvezető igazgatója szerint az nem volt kérdés, hogy dinamikus legyen az új arculat, csak az, hogyan legyen dinamikus? „Fontosnak tartottuk, hogy a régi, vidám arculatot ültessük át egy modernebb dizájnba, úgy, hogy megtartsa lendületességét, játékosságát, de sokkal jobban használható legyen különböző felületeken, valamint hogy az arculat szinte már logó nélkül, gesztusokból is felismerhető legyen.” Ezért a Café védjegyének számító színes csíkokat megtartva, de újragondolva, újraformázva készült el az új dizájn, melynek dinamikáját a színes oszlopok elrendezésének a változatossága adja. A logó evolúcióját a következő félperces demó videó mutatja be: https://www.youtube.com/watch?v=XVg5xFjdbks
Az arculat házon belüli bemutatását követően egy belső használatra készült alkalmazással minden cafés munkatárs lehetőséget kapott saját, egyedi logója megtervezésére, ami a névjegykártyák mellett az email aláírásokra is rákerült. A tervezés során nem született két egyforma logó, hiszen a színsorrend és az oszlopmagasságok variálásával cégcsoportonként több mint négyezer-milliárd különböző változat volt elkészíthető.
Az alkalmazás sikerét látva fejlesztettünk egy ügyfélváltozat is belőle, amellyel egyszerűen és szórakoztatóan bárki megtervezhette saját, személyre szabott cafés logóját. A logókészítés során ajándéktárgyakat, pólót, bögrét és pendrive-ot lehetett nyerni, amelyeken a szerencsések viszontláthatták saját logójukat.
Mit jelent a dinamikus arculat?
Az elmúlt száz év rögzített, stabilitást előtérbe helyező logókészítési szokásival szemben a dinamikus arculatban a dizájnelemek bizonyos szabályrendszer szerint szabadon változtathatók, lehetőséget adva többféle variáció elkészítésére. Az irányzat a XXI. század elején vált népszerűvé, mikor felismerték, hogy egy-egy intézmény vagy cég lényegesen sokszínűbb annál, hogy egyetlen változtathatatlan jelben foglalja össze valamennyi fontosabb jellegzetességét. A dinamikus arculat előfutára volt az egyszerre többféle logót használó MTV (Music Television), illetve a portói Casa da Música kulturális intézet.