• Munkák
    • Márka- és cégarculatok
    • Márkastratégia
    • Márkakommunikáció
    • Rendezvényarculatok
    • Csomagolástervezés
    • Kiadványtervezés
    • Web és App design
    • Belső terek
    • Nonprofit
    • Fiók
  • Rólunk
  • Blog
  • Hírek
  • Kapcsolat
  • EN

Brand Bar

  • Munkák
    • Márka- és cégarculatok
    • Márkastratégia
    • Márkakommunikáció
    • Rendezvényarculatok
    • Csomagolástervezés
    • Kiadványtervezés
    • Web és App design
    • Belső terek
    • Nonprofit
    • Fiók
  • Rólunk
  • Blog
  • Hírek
  • Kapcsolat
  • EN

Van-e jövőjük a dinamikus arculatoknak?

Screen Shot 2021-01-29 at 18.47.47.png
Zengovari-logo-FB-Post-1080x1080px-2021-01-29-02.jpg

Amióta csak megszületett a dinamikus arculat fogalma, kérdés, hogy ez egy puszta divat vagy igazi, hosszútávú trend? Mivel ez húsz éve volt, és azóta is beszélünk róluk, mostanra biztosan trendnek nevezhetjük ezt a logótervezési irányt. Az utóbbi években viszont mégis lanyhulni látszik a megközelítés népszerűsége: mintha kevesebb új dinamikus arculat megjelenéséről hallanánk. Már a 2008-as válság sem ennek az iránynak kedvezett, a flat design mögött húzódó szemlélet sem segített, a mostani koronavírus-válság pedig szintén ellenható tényező lehet.

DIMSZ_HU-Tagozatok-Stationery_Mockup.jpg

A dinamikus arculatok használatának előzményeiről és előnyeiről már jó tíz évvel ezelőtt írtam, de némi hátteret ezúttal is rajzolnék. Meglátásom szerint egy klasszikus márka tevékenysége kifejezetten fókuszált, ezt a fókuszált tevékenységet pedig nem nehéz egyetlen jelbe sűríteni. Például a Nike, Vodafone, Lipton, Algida, Gargier, MOL vagy a Pöttyös mind egy-egy jól körülhatárolt üzleti vagy szolgáltatási területre koncentrálnak, melyet jól le lehet fedni egyetlen jellel. A dinamikus arculatokat ezzel szemben az tette indokolttá, hogy olyan szervezetek és entitások is megjelentek a "márkásodás" piacán, mint a kulturális intézmények, kiállítóhelyek, fesztiválok, városok, vagy akár egy teljes országok, melyek tevékenysége általában lényegesen szerteágazóbb, mint egy monolit fókuszú, hagyományos márkáé. Ezek a szereplők alighanem továbbra is jelen lesznek az arculattervezés világában, így nem alaptalan a dinamikus arculatokban a jövőben is lehetőséget látnunk.

Zengovari logo
Friday 01.29.21
Posted by Simon Attila
Newer / Older

Brand Bar Communications
+36 70 380 9419

Jogi tájékoztatás Adatkezelési elveink Cookie-szabályzat Impresszum